Adó 1%

Ajánlja adója 1%-át a DÖKE- nek!

Diák és Öntevékeny Körök Egyesülete
Adószám: 18305898-1-02

Támogatását köszönjük!

Látogatottság
Tartalom találatai : 103974

Kuglófkereső gyalogtúra 2014

Idén is voltak DÖKE "kuglófkeresők" Váralján (06.21)

Váralján idén is megrendezésre került a Kuglófkereső gyalogos teljesítménytúra, melyre Komlóról két DÖKE-tag (Balogh Zoltán és Miklós Zsolt látogatott el.

Miklós Zsolt beszámolója:

A rendezvényre igazán szép számmal érkeztek a túrázók az ország különböző pontjairól; az 5-10-25-50 km-es távokon mindenki megtalálhatta a kedvére való túrát.
Zolival a 25-ös „pályát” választottuk, mely szerintünk kicsit hosszabb volt. Utunkat a péntek éjjelről megismert vasút nyomvonalán kezdtük meg, s vettük célba az első ellenőrző pontot, Várfőt, egy plusz itinerrel egyetemben. A víz és tüzesvíz magunkhoz vétele után áttértünk a Meleg oldalra (mielőtt bárki félreértené nem lettünk melegek), ahol szegedi túrázókkal és harkányiakkal is találkoztunk, de a papír jogos tulajdonosát egyikben sem leltük. Tovább szaporáztuk lépteinket, a Vad víz árokban beértük a Berki családot, akik egyenesen Szászvárról kanyarogtak ide, de ők sem sejtettek semmit sem az általunk kergetett egyénről. Barangoltunk tovább, és elértük a nádasdi pincesort, ahol meggymag-köpő mini-bajnokságot tartottunk. Ez után átkeltünk a 6-os úton és célba vettük Schlossberget. Az újabb hegy meghódítása hozta el számunkra a sikert, megtaláltuk az ellenőrzőpontot és a hölgyet, akit Váralja óta üldözünk. A frissítés után ismét fogtuk a vándorbotunk és célba vettük Réka várát, ami a kiírás szerint nem is volt olyan közel, mint gondoltuk, mivel a furmányos rendezők egy kis kerülőről gondoskodtak. Jó lovaghoz méltón szórakoztattuk a két szekszárdi újdonsült útitársainkat. Némi pánikra adott okot a hely hiányos ismerete Réka vár előtt, de szerencsére éles látásomnak köszönhetően észleltem egy papírost mely útba igazított minket.

Az EP-n igazi csemegék vártak minket, ami nagyon jól jött, hiszen ekkora már azért kezdett fogyni az erőnk is.

Miután magunkhoz tértünk kellemesebb feladat várt ránk, hisz a festői szépségű Óbányát kellett célba vennünk. A frissítőponton értük utol Zsuzsiékat akik épp induló félben voltak, de azért egy nem sötét képet sikerült kicsikarni belőle (köszi, még egyszer). A zsíros és lekváros kenyerek után következett az utolsó hegy és az utolsó ellenőrzőpont. Innen már csak lefele vitt az utunk a cél felé, s ha nem jönnek velünk szembe túratársak, akkor eltévedünk eléggé rendesen. Szerencsére így csak pár száz méterrel lett több a lábunkban.
A megfelelő jelzésen tovább haladva végre elértünk a völgyet, és meghallottuk a fesztivál zaját.
A célba érve átvehettük a jól megérdemelt kitűzőnket, és jóízűen falatoztunk a helyi kuglófból, melyhez seritalunkat kortyoltuk.
Jó túra volt, ismét értékes tapasztalatokat gyűjthettünk.

A képeket Nagy Zsuzsanna készítette.