Warning: include(css/css.css) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/doke/public_html/turakerekpar/templates/doke/index.php on line 20

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'css/css.css' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/doke/public_html/turakerekpar/templates/doke/index.php on line 20

Adó 1%

Ajánlja adója 1%-át a DÖKE- nek!

Diák és Öntevékeny Körök Egyesülete
Adószám: 18305898-1-02

Támogatását köszönjük!

Látogatottság
Tartalom találatai : 94778

Beremendi Kerékpáros Találkozó

Beremendi Kerékpáros Találkozó 2013 (07.12-07.14.)

Egy újabb sportos hétvégét tölthettek el a kerékpározás szerelmesei: ezúttal a Beremendi Kerékpáros Találkozóra várták szeretettel a bringásokat a szervezők. Az ország szinte minden tájáról érkeztek résztvevők, a DÖKE-t ezúttal Nagy Adrienn, Balogh Zoltán, Orosz Csaba és Miklós Zsolt képivelte (+Kökény Ferenc ex-DÖKE-tag), akik remekül érezték magukat a színvonalas találkozón.

Miklós Zsolt élménybeszámolója:

Az elmúlt hétvége folyamán (2013. július 12-14) Beremendre kerekeztünk, hogy részt vehessünk a Beremendi Kerékpáros Találkozón. Az ország szinte minden tájáról érkeztek bringások, s szövődtek új barátságok, valamint értékes tapasztalat cseréket folytathattunk a drótszamár rajongó társainkkal. Komlót és a DÖKE-t Balogh Zoli, Nagy Adri, Orosz Csabi, Kökény Feri és jó magam képviseltük. Zoliék péntek délben keltek útra, Csabi és én szombaton pirkadatkor, míg Feri kocsival érkezett a 8 órás indulásra.

Közel száz kétkerekű gyűlt össze Murin Ferenc szervező hívó szavára, s vette az irányt Beremendről Horvátország felé. Első megállónk Pálmonostor volt, ahol kicsit felfrissültünk, és tájékoztattak minket úti társaink, hogy nagyon jó volt a pénteki EDDA koncert (és nem csak azért mert a frontemberét ezúttal nem rabolták el az UFO-k). A rövid pihenő után folytattuk utunkat, s közben megismertük jobban útitársainkat, akikkel tapasztalat cseréket folytattunk. Dél magasságában érkeztünk meg Csúza településre ahol megnézhettünk egy majd 100 éves cséplőgépet, majd a temető felé vettük utunkat, ahol Ács Gedeon történetét ismerhettük meg. Távozásunk előtt természetesen otthagytunk egy nemzeti színű szalagot a túra nevében. A településről azonban még nem távoztunk, hiszen Kossuth Lajosról készült alkotást még megtekintettük (az idegenvezetőnktől azt is sikerült megtudnunk, hogy nagy nehézségek árán maradt meg a remekmű, hisz a háborúban a szerbek, és a horvátok nem tiszteltek senkit.) Fő úti célunk a batinai háborús emlékhely volt. Ez egy hegy tetején a Dunától légvonalban kb 200 méterre volt. A határ a Duna, egyik felén Szerbia, a másikon Horvátország. Ekkor gondolkoztam el azon, hogy néhány évtizeddel ezelőtt ez, ami most a szemem előtt van, még magyar föld volt. Most pedig két országot oszt ketté. A pihenő után leereszkedtünk a faluba és a folyampartra igyekeztünk, rögtön szembe tűnt egy ház, amit a délszláv háborúban lőttek szét. A mai napig nem újították fel, ami azért is érdekes, mert az utak minősége mindenhol jobb, mint hazánkban, és rendezettebbek a települések is.

Következő állomásunk sokak nagy örömére Vörösmart volt, ahol megebédeltünk (előtte páran „vettünk” sárgabarackot) egy igazi mesebeli vendégfogadó helyen terülj-terülj asztalkámmal és pince hideg borral, szódával. Én személy szerint még életemben nem ettem olyan finom pörköltet mint ott! Első osztályú volt a vendéglátás! Zoli ebéd közben észrevette, hogy a legjobb helyre ültünk. Ennek az volt az oka, hogy a falon egy szászvári kötény lógott!

A kiadós ebéd után, melytől kissé meg bódultunk mindannyian, kissé nehezen mentek fel a bringák a dombon. Majd lejtmenetben páran el is vétették az irányt, de szerencsére a vezetőnk és a kísérőink esze a helyén volt és hamar meglettek az eltekergők. Következő pihenő helyünk Pálmonostor volt ismét, ahol meg kávéztunk, de a figyelmünket felhívták rá, hogy ne fagyizzunk, mert a következő pihenőhelyen az lesz a soron következő program. Ezen felbuzdulva fel is gyorsultak a pedáltaposók, s meg sem álltunk Péterrévéig ami a határtól kb. 5 km-re van. Én naiv nem hallgattam az okos szóra és kikértem három gombóc fagyit, ekkor szembesültem vele, hogy az valójában hat gombóc, de aki ismer tudja hogy megbirkózom az ilyen feladatokkal is. A fagyitól felpörögve vágtunk neki a nap utolsó néhány kilométerének, hogy átlépessük az államhatárt, és elfogyaszthassuk a vacsorát. Mi Csabival a strandon ettünk, és persze pancsoltunk egyet a medencében. Majd este Gyuri bácsi pincéjében még egyszer megvacsoráztunk langallóból és helyi finomságokból, s közben meghallgatattuk, hogy kedvenc slágereink miképp szólnak egy gitárból.
Éjfél magasságában visszatérünk a reggel felállított sátrunkba, hogy nyugovóra térhessünk.
Reggel 7 órakor keltünk, s bontottunk tábort, mivel ebédre haza kellett érjünk. Feri már este hazatért, mivel autóval érkezett, Zoliék csak délután jöttek haza.

Maga a találkozó remek hangulatú volt, a túravezetésével egyetemben. Gazdag és tartalmas volt a program, melyet ez úton is szeretnénk megköszönni Murin Ferenc szervezőnek és segítőinek!