Szavazás
Mi a túrázó legfontosabb felszerelési tárgya?

Látogatottság
Tartalom találatai : 64148

Karancs Medves 50

52 km/2100 m

Már nagyon régóta szerettem volna eljutni erre a vidékre. Nem jártam még itt, de a képek amiket láttam teljesen felcsigáztak. Mivel nem sok túrát rendeznek ezen a tájon, talán kettőt összesen, mindenképpen szerettem volna erre eljutni.

Fél 7 körül rajtoltunk Salgótarjánból. Pár perc és némi emelkedő múlva fent is vagyunk a Kálvária dombon, ahonnan belátni majd az egész várost. Ezután kellemes völgyekben haladunk az első pontig. Nemsokára elérünk a Karancsra (729 m) vezető kaptató aljához. Irány a gerinc! Komolyan azt hittem, hogy ennek a hegynek nincs is teteje :) Lógó nyelvvel ugyan, de csak felértem. A csúcson hatalmas vaskilátó. Természetesen felmásztam, bár annak ellenére, hogy nem vagyok tériszonyos, izzadó tenyérrel kapaszkodtam a lépcsőkbe, annyira magas volt :) A látvány ami fent fogadott könnyfakasztó volt. Előttünk terült el a Medves Fennsík, Somlyó, a Cserhát lankái, a Mátra...Sajnos annyira nem volt tiszta idő, de még a Magas Tátrát is lehet látni a helyiek szerint. Ezután leereszkedtünk Somoskőújfaluba. A Dornyai th-nál lévő ellenőrzőpönton még nyársaltak is nekünk, étel ennyire túrán még nem esett jól, mint az a sült szalonnás, hagymás kenyér :) Ezután a Salgó-vár következett, ahonnan újra pazar pamorámában lehetett részünk. Jó sokat időztünk itt, még a szintidőről is elfeledkeztünk. A várból leereszkedve a Medves fennsíkra értünk ki, ami egy rétek, ligetek, legelők által tarkított gyönyörű vidék. Innen is jól lehetett látni a Mátrát. Eztuán a Pécskő nyereg felé igyekeztünk. Itt az eső is rákezdtett, szerencsére csak ijesztgetett. Felmásztunk a Somlyóra, majd leereszkedtünk Salgótarjánba, de ez még nem a cél volt, még mentünk egy kört a Csókás gerincen át. Ez ismét egy páratlan szépségű része volt a túrának, előttünk terült el az eddig megtett 45 km. A cél előtt nem sokkal elénk tárult  a Baglyas kő bazaltja. Fáradtan, de gyönyörű emlékekkel értünk a célba. Egy igazi ékszerdoboz ez a vidék!