Warning: include(css/css.css) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/doke/public_html/teljesitmenytura/templates/doke/index.php on line 20

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'css/css.css' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/doke/public_html/teljesitmenytura/templates/doke/index.php on line 20

Szavazás
Mi a túrázó legfontosabb felszerelési tárgya?

Látogatottság
Tartalom találatai : 58574

04.17 Gerecse 50

Gerecse 50 teljesítménytúra

R / C: Tatabánya

48km / 1345m

Gerecse-hegység

2010.04.17-én eljött a Cartographia túramozgalom következő állomása a Gerecse 50 teljesítménytúra. Viszonylag korán indult 4 fős csapatunk (Andi, Mimi, Andris meg én), mert Tatabánya nem itt van a szomszédban. 5 után egy kicsivel már száguldoztunk is a célunk felé. Elég jól felértünk. Rövid sorban állás a célban és 8:15-kor nekivágtunk utunknak. Az első szakasz nagy része városnézésből állt, mert kb. két kilcsit Tatabányán belül kellett megtenni. Gyors megejtettünk egy vízvásárlást, mert tudtuk, hogy nem kapunk sok vizet. Elég gyorsan elértük az első ellenőrzőpontot, a János-forrást, ami 3,2 kilométerre volt a rajttól. Nem időztünk sokat. Az útvonalon tömeg volt. Bíztam benne, hogy ha leválik tőlünk a 10-es táv, csökken a tömeg, de nem jött be. A pont után hamar szétváltunk, de nem tűnt fel, hogy kevesebben lettünk volna. Nemsokára a 20-asoktól is elbúcsúzhattunk. A 2. pont viszonylag messze volt, 7,1 kilométerre. Az útvonal meg a táj már itt tetszett. Hatalmas bükkök, néhol tölgyek. Gyönyörű volt. Az ellenőrzőpont a Baji vadászháznál volt. Itt pihentünk egy kicsit, mert eddig elég jól megnyomtuk. Egy kis kaja, meg folyadékpótlás és indulunk tovább. A következő cél a 4,9 km-re lévő Tardos nevű falu. A szakasz eleje szintén nagyon szép volt. Sziklák mindenütt vegyítve a hatalmas zöldellni kezdő fákkal. Tardoshoz félúton kiértünk egy aszfaltozott útra és ezen mentünk egészen a faluig. A falu gyönyörű. Nagyon hangulatos, ápolt házakkal, utcákkal. A pont egy vendéglő előtti placcon volt. Szolgáltatás nem volt az igazi. Aki akart valamit enni, vagy inni, az pénzért vásárolhatott a ponton elhelyezett büféből. Mi beértük egy kék kúttal, ahol feltöltöttük vízkészleteinket. Kiérve a faluból egy kis emelkedő várt ránk a Gerecse hegy oldalában. Magára a hegyre nem mentünk fel, csak megkerültük. Az útvonal szintén káprázatos. Ilyen vadregényes tájon ritkán jár az ember. Elhaladtunk az egykori hercegprímás kastélya mellett is. Hát szép „kis” kéró! Ott én is elnyaralgatnék:) Hamarosan elértük a 4. pontot, Pusztamarótot. Itt nem kellett bemenni a „településre”. Egy kis mezőn volt a pont. Kajáltunk egyet, és mentünk tovább. Sehol sem pihentünk olyan sokat, mert még haza is kellett érni! A következő pont Héreg. Ide csak le kellett csorogni egy lakás úton, ahol már fél távnál jártunk. Itt is pénzes büfé volt. Nem vettünk semmit, továbbmentünk. A következő szakasz némi izgalmakat tartogatott számunkra. Már az itineren lévő szintábrán is láttuk, hogy ez nem lesz piskóta, mert nagyjából egy függőleges vonallal jelölte a „dombot”. Hát nem volt semmi:) Majdhogy nem négy-kézláb kellett mászni felfelé. De azért csak megoldottuk. A tetőn ismét volt egy pont, Bánya-hegy. Pecsételés után haladtunk tovább. Na jó, azért normalizáltuk a légzésünket:). A következő szakasz kicsit hosszabb volt, mint az eddigiek. 10 kilométeren keresztül nem volt pont. Legalábbis az itineren ez látszott. Viszont kellemes meglepetés ért. A szakasz felénél egy ingyenes kajapont várt! Ettünk, ittunk. Jól esett! Nekivágtunk a 7. pontra vezető, hátra maradt kilométereknek. A kellemes terepviszonyok hagyták a gyomrunkat emészteni. A 7. ep. Koldusszállás volt. Ezután az utolsó előtti emelkedővel néztünk szembe, de ez bőven elmaradt a Bánya-hegyi siratófaltól. A 8 pont a Kisréti vadászháznál volt, 2 kilométerre az előzőtől. Innen már rövid, 2-2,5 kilométeres szakaszok voltak. A vadászháztól az M1-es autópálya kerítéséig vezetett utunk. Itt kaptunk vizet. Pecsételés után az utolsó emelkedő vezetett a várva várt Turulhoz. Mit mondjak, szép nagy madár, és a kilátás is pazar. Lefelé  lépcsősoron Tatabányányára, tettünk egy kis kitérőt és megnéztük a Szelim-barlangot. Gyönyörű! Hatalmas barlang, a városra néző panorámával. Végül beértünk a célba. 10,5 óra alatt sikerült végigmenni.

Az útvonal gyönyörű, az idő tökéletes volt! Biztos ennek volt köszönhető a 2000 feletti nevező csak az 50-es távon!!! Ez nagyon durva:) Az utunk folyamán folyamatosan előzgettünk, és nem volt olyan, hogy ne lett volna előttünk és mögöttünk valaki. Ahhoz képest, hogy tömegtúra, nagyon kellemes. Jól éreztük magunkat!