Szavazás
Mi a túrázó legfontosabb felszerelési tárgya?

Látogatottság
Tartalom találatai : 65937

Bartina 30

Reggel fél kilenckor indultunk el a 30-as távon hárman a Krisztikével és  a Timivel. az első emelkedő hamar megizzasztott minket mire felértünk a Bartina oldalába. fentről gyönyörű kilátás nyílt Szekszárdra. A Szarvas-szurdikon keresztül ereszkedtünk le az első ellenőrző pont felé( Sötét-völgyi gyermektábor).A tábor után egy rövid aszfaltos szakasz következett a sötét-völgyi horgásztóig ahol a 2. ponton lyukasztani kellett. A tó mellett haladtunk Kakasd felé. A falu előtt találtuk magunkat szembe a Bartinára oly jellemző sárral. Egy domboldal megcsúszott a sok csapadék miatt és az úton kötött ki.
Kakasdon volt a 3. ellenőrző pont. A falut elhagyva kapaszkodunk fel az Öreg hegyre, ha másért nem azért a kilátásért megérte, szép kilátás nyílt a falura és a Kelet-Mecsekre is.Innen leereszkedtünk ismét a Sötét-völgybe, azonban most az ellenkező irányba a Fazekas-völgy felé kellett menni, a tanösvény mentén, néhol nyíltak a tavaszi virágok! A Fekete-forrás utáni szalagozás ismét megizzasztott minket, emelkedő egy jókora sárral. Felérve a 4. pont várt minket forró teával, forralt borral, almával és rengeteg emberrel, egy csapat turista jött Dunaújvárosból.Innen visszamentünk a Fazekas-völgybe ahonnét irány az Óriás- hegy. A domb harmadánál jelölték ki az 5.pontot ( Lyukasztós) majd tovább felfelé. Az utolsó része a dombnak elég meredekre sikerült.Következő pont a Bükkös erdőnél volt. Innen már csak le kellett sétálni Szekszárdra a szőlők és tanyák közt, igaz itt a sok köves és betonút már nem esett annyira jól. A célban bőségesen jutott a zsíros kenyérből. Összességében nagyon szép túra volt az enyhe idő ellenére kevés sárral és a tavalyihoz képest sokkal szebb kilátással!