Adó 1%

Ajánlja adója 1%-át a DÖKE- nek!

Diák és Öntevékeny Körök Egyesülete
Adószám: 18305898-1-02

Támogatását köszönjük!

Látogatottság
Tartalom találatai : 70709

Tamási Maraton 2014

Tamási Maratonra látogatott az MTB-csapat (07.28)

Idén első alkalommal rendezték meg Tamásiban az MTB maraton versenyt. Tekintettel a helyszín közelségére, egyesületünkből többen is ellátogattak, hogy megmérettessék magukat a számukra még ismeretlen helyen, terepen.

A rendezvény helyszíne a Tamási Gyógyfürdő melletti Gyulaji parkerdő volt.
Egyesületünk MTB-szakosztályát Horváth Csaba, Péter Tamás, Vidák Sándor és Nagy Ferenc képviselte.

Péter Tamás a rövid távon indult (43,2 km), a többiek pedig a 69 kilométeres középtávot választották.

A verseny igen változatos volt, erdészeti úton, szántóföldön, kukoricásban, napraforgó mező mellett, valamint az erdő mélyén zajlott, helyenként saras területeken. Néhol esőben vagy szemerkélő esőben, de legalább ezúttal kánikula nélkül.

A pályákat mindannyian élvezték a nagy szintek és meredek mászások nélkül is, hiszen, igen tempósnak, sőt trükkösnek bizonyultak a kukoricás és napraforgó közepén.

Dobogósaink is lettek mindkét távon, így a több éves szünet után ismét éremmel gazdagodott a szakosztály ebben a szakágban:
* Péter Tamás -rövid táv 3. Hely.
* Nagy Ferenc - közép táv 3. Hely
* Vidák Sándor Középtáv 4. Hely
* Horváth Csaba Középtáv 12. Hely

Eredmények

Nagy Ferenc beszámolója:

Kíváncsian vágtam neki a Tamási Maraton középtávjának. Az előzetes szintrajz alapján tempós pálya lesz, gondoltam, hosszabb mászások nélkül, amely kedvezett nekem, mivel kis súlytöbbletemet nem kellett a meredek dombokon felcipelni....
Ez be is jött és hál' Istennek az eső is csak kicsit esett közben és még hűsítőnek is jó volt.
A rajt után megpróbáltam tartani a tempót az első bollyal, ami kb. 20 embert jelentett. Ez nagyjából 7km-ig sikerült is, de utána a pulzusomat elnézve inkább visszavettem... hiszen volt még vissza 60 km…

Mondhatni a pálya feküdt nekem és a bringának is, jó tempót lehetett bringázni, többnyire földes, poros utakon, szántóföldön..

Az első meglepi 20-25 km körül jött, mikor egy bringaútra érkeztünk, majd Vidák Sanyi egy hajrá kiáltással rakétaként robbant el mellettem kb 40km/h-ás tempóval, én pont enni készültem...
Hát mondom, itt menni kell.. Felzárkóztam és ilyen tempóban haladtunk egymást váltva több kilométeren keresztül, míg egy mély poros, útra értünk, majd egy enyhén felázott részre, melyben igen nehéz volt nem letapadni.

Sanyi itt nagyon ment, lemaradtam kicsit, majd az egyik jelzés után éppen a felvezető motoros érkezett két hosszú távos és egy középtávos sráccal (elnézték a jelölést). Mondom megint menni kell, próbáltam tartani a tempót a következő hosszabb mászáson a sráccal, de iszonyat pörgött a lába, egy pár kilométert mentünk, de elhagyott.. (ő lett a második előttem, mint később kiderült, de feleakkora volt, mint én, ahogy a képeken is látszik- hihi)

40 km körül egy itató következett ahol Sanyit utolértem, majd a következő betonos mászás után egyedül folytattam, lassan csak hosszú- és néhány rövidtávossal találkoztam.
A szántóföldön sem előttem, utánam senki..
A vége fele a kukoricaföldön bringázás egy élmény volt... azért inkább soha többet ilyet. :)
Legvégére szinte eltűntünk a napraforgók között, majd beérkeztünk vissza Tamásiba és a célba. Meglepetésemre a 3. helyen!

Jó volt legközelebb ugyanitt, gratulálunk mindenkinek!!!