Warning: include(css/css.css) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/doke/public_html/futoestriatlon/templates/doke/index.php on line 20

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'css/css.css' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/doke/public_html/futoestriatlon/templates/doke/index.php on line 20

Adó 1%

Ajánlja adója 1%-át a DÖKE- nek!

Diák és Öntevékeny Körök Egyesülete
Adószám: 18305898-1-02

Támogatását köszönjük!

Sötétvölgyi Terepfutás 2014

Kovács Tamás lett a Sötétvölgyi Terepfutás abszolút győztese (06.08)

A Tolnai-dombságban rendezett 15 kilométeres terepfutó versenyen Tamás egyetlen DÖKE-tagként állt rajthoz. A nagy hőség, az itt-ott hiányos pályajelölés és a mérsékelt frissítés sem tudta őt megakadályozni abban, hogy elsőként érjen célba 1:24:36-os idővel.

Kovács Tamás beszámolója:

A versenyre Komlóról egyedül neveztem, de Dévényi Zoli elkísért, és egy-két jó szóval, tanáccsal segíteni is tudott.

A verseny helyszíne Kakasd és Szekszárd között, a Tolnai-dombság erdeiben a Sötétvölgyi Gyermektábor közelében zajlott. Az időjárás, mint ismert, túlzottan jó volt: inkább strandidő, mint optimális futóidő.

A helyszíni regisztráció után átvettem a rajtcsomagot, és megpróbáltam ráhangolódni a versenyre. Egy kis sportital, müzli szelet, bemelegítés, és már mondták is a hangosban, hogy 10 perc múlva rajt. Ekkor kocogtam még egy lazát, kicsi nyújtás, és beálltam a rajthoz. Délben rajtoltunk a 15 km-es versennyel, és az első kb. egy kilométeren egy elég húzós dombot kellett megmásznunk. Itt az élre álltam, de két srác szorosan a nyomomban haladt. A domb végén kicsi egyenes, majd ismét emelkedő, de itt már nem fák, hanem szőlőtőkék között haladtunk felfelé. Kicsit hasonlított a Borvidék félmaratonra. Az emelkedő vége előtt a két srác megelőzött, és egy poros földúton futottunk tovább. Az egyenes végén egy meredek lejtő következett, és visszaértünk az erdőbe. Itt néhány fokkal hűvösebb volt, de a csapáson, ahol haladtunk másfél – két méter magas csalán, meg mindenféle bokrok között futottunk lefelé. Nem volt kellemes, mivel sokat kellett „fékezni”, de sikerült ismét az élre állnom. A meredek lejtő után megpillantottam a gyermektábor faházait, itt volt az első frissítőpont. Csak vizet ittam, de hat km-nél elsőkét mondták be a nevemet. Ezután már majdnem végig erdőben, erdei ösvényen, valamint földúton haladtunk. A szintemelkedés sem volt vészes, de azért volt egy-két kemény domb. A pálya jelölését piros-fehér színű szalagokkal oldották meg, de sajnos többször nem lehetett ezeket észrevenni a fákon-bokrokon. Szerencsére egyszer sem tévedtem el, de azért többször meg kellett állnom egy-egy útkereszteződésnél, hogy merre tovább. A második frissítőponton szintén csak vizet ittam, de azt 3 kulaccsal. Ott mondták a segítők, hogy még kb. 3 km van hátra. Ennek megörültem, és tovább indultam még mindig elsőként. Amikor visszanéztem a tisztásra láttam, hogy az „üldözőim” kb. fél perces hátrányban voltak mögöttem. Ekkor ismét erdőben vezetett a pálya, egy kis forrás és patak mentén. A cél előtt már ismerős volt a terület, mert arrafelé mentem bemelegíteni, és hallottam a hangosbemondót is. Ekkor visszanéztem, de nem láttam az utánam futókat. A célba elsőként értem, de nagyon elfáradtam. Jó érzés volt, ez volt az első verseny ahol első lettem. Tudom, nem egy Spar Maraton, de én ennek is örülök…..

Köszönet a Dévényi Zolinak, aki elkísért, és szurkolt a helyszínen.